For erhvervskunder og institutionskunder er reklamationsretten 6 måneder.
Er du privatkunde, er alle varer dækket af 2 års reklamationsret.
Når du modtager din vare - Undersøg straks, om der er transportskader på varen. - Gør du ikke dette, kan du ikke få dækket eventuelle transportskader.
Kan du ikke tjekke varen mens chaufføren er tilstede? - Noter på dit fragtbrev/fragt-kvitteringen, at du modtager varerne med forbehold for transportskade. Så har du mulighed for at få eventuelle skader godtgjort af transportfirmaet. Hvis intet noteres, antages varen at være modtaget i fin stand.
Hvem dækker transportskader: Det er transportfirmaet, der leverer din vare, der er ansvarlig for eventuelle transportskader, der er opstået, efter varen blev udleveret fra Graficals lagre. Kundeservice har brug for at modtage billeder både af varen, samt emballagen den er leveret i. Ellers kan der ikke reklameres til transportøren - billeder sendes til -
grafical@grafical.dkDu er forpligtet til straks og senest dagen efter levering at foretage kontrol af, at det leverede antal varer svarer til din bestilling, samt undersøge varerne for eventuelle mangler. Er en vare beskadiget ved ankomst, eller er der ikke leveret den korrekte mængde, skal du STRAKS reklamere til os på
grafical@grafical.dk, hvorefter vi vil afhjælpe fejlen så hurtigt som muligt. Reklameres der ikke rettidigt, bortfalder retten til at gøre mangler gældende.
Modtagelse af forkert vare: Skulle du opleve at modtage en vare som ikke stemmer overens med det du har bestilt, skal du straks rette henvendelse til vores kundeservice på
grafical@grafical.dk. Du skal her kunne fremvise billeddokumentation for de(t) forkert leverede produkt(er), så vi hurtigst muligt kan tjekke op på fejlen sammen med vores lager.
Send venligst ikke varer retur uden foregående aftale. I de fleste tilfælde skal varerne ikke returneres direkte til Grafical men til et centrallager, så det vil være forbundet med yderligere fragtomkostninger for dig som kunde, hvis Grafical efterfølgende skal videresende dine returvarer til centrallageret.
Du skal reklamere med det samme, du har opdaget manglen ved varen. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Retningslinjer for reklamationer på de enkelte mærkerGrafical.dk forbeholder sig ret til at vælge om varen skal krediteres eller ombyttes.
Bemærk at vi ikke modtager varer sendt ufranco, pr. efterkrav, som postpakke uden omdeling eller til GLS pakkeshops.
Udebliver dine varer, er du forpligtet til at reklamere indenfor 1 måned, så vi kan få varerne efterlyst hos transportfirmaet. Reklameres der ikke rettidigt, må du anse varerne for tabt, og du kan ikke opnå kompensation for tabet.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine (rimelige) fragtomkostninger.
Kontakt os på følgende mailadresse, og beskriv hvad problemet er så detaljeret som muligt:
grafical@grafical.dkBemærk, at varer refunderes i henhold til prisen på salgstidspunktet. Dette gælder også for gavekort.