6.000 KundeanmeldelserPrisgarantiLevering 1-3 hverdageFragtpris 59,-Fragtfrit fra 599,-

Handelsbetingelser


1. GENERELT


Alle kan købe på Grafical.dk både private, erhvervskunder og institutioner.

Alle priser er dagspriser og angivet inkl. moms.
I parantes står priserne ekskl. moms.
Der tages forbehold for prisændringer, tastefejl samt udsolgte varer.

Varefotos er kun illustrative og kan afvige fra varens egentlige udseende.

Bestillinger kan kun afgives via webshoppen.
Vi kan ikke behandle ordre afgivet mundtligt, over telefon, mail, fax og post.

Vi gør samtidig opmærksom på, at du ikke kan afhente kontorartikler direkte hos Grafical, og at Grafical ikke har nogen fysisk butik eller showroom, hvor du kan se prøver.



              Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål:

               » FAQ - Hjælp og vejledning i brug af webshoppen





2. KONTOKØB


Hvis du er erhvervskunde eller en offentlig institution med EAN-nummer, kan du blive oprettet til fakturakøb på webshoppen.

Du er velkommen til at ansøge om et konto log-ind hos vores kundeservice:


grafical@grafical.dk - Tlf. 97 40 76 44


Vi gør opmærksom på, at vi kun sender fakturaer og eventuelt rykkere pr. mail og ikke pr. post.
Handler du med EAN-nummer, sendes fakturaen elektronisk.


                   » Læs alle betingelser for kontokøb her




3. LEVERING

       Fragtpris

     59,- (47,20 ekskl. moms)

     Gratis levering fra

     599,- (479,20 ekskl. moms)




Pakkeforsendelser


De fleste ordrer sendes som almindelige pakker, via fragtfirmaerne:

  • GLS
  • PostNord
  • Bring
  • 3D logistik

  • Pakker der sendes med disse selskaber, må ikke overstige følgende:

    Vægt - Max 30 kg.
    Længde - Max 200 cm
    Omkreds + Længde - I alt maks 300 cm




    Levering af tungt gods, farligt gods & volumevarer

    Ved levering af tungt gods, farligt gods og volumevarer benytter vi os af fragtfirmaerne:

  • Danske Fragtmænd
  • DSV

  • DSV benytter vi til forsendelse af vores Lintex tavler.

    Øvrige forsendelser som består af mange varer, har stor volume eller høj vægt, vil blive sendt med Danske Fragtmænd. Det drejer sig blandt andet om vores varesortiment indenfor emballage og kontorartikler, som f.eks. papkasser, boblefolie, bølgepap, større mængder papir, stoleunderlag, whiteboardtavler, opslagstavler mv.

    Herudover skal du også forvente levering med Danske Fragtmænd, hvis du f.eks. bestiller desinfektion, da alle brandbare væsker IKKE må sendes med Post Nord eller GLS.



                                                                         OBS!
    SPECIELLE BETINGELSER FOR LEVERING MED DANSKE FRAGTMÆND

                   » KLIK HER OG LÆS ALLE LEVERINGSBETINGELSER




    Generelle leveringsbetingelser


    På grund af det store sortiment du finder på webshoppen, befinder vores varer sig ikke på et samlet lager, men er fordelt på 5 forskellige lagerlokationer i Danmark.

    Du vil derfor kunne opleve, at din ordre kommer i flere leveringer, alt efter hvad der er bestilt på ordren. Dog skal alle varer være dig i hænde inden for 1-3 hverdage. Mangler du at modtage dele af din ordre efter de 3 hverdage, bedes du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt på:


                                                              grafical@grafical.dk

    Hvert lager Grafical.dk benytter sig af, har hver især deres egne fragtaftaler med forskellige fragtfirmaer. Det betyder at det kan være forskellige fragtselskaber dine varer leveres med, både på en enkelt ordre, eller fra gang til gang.

    Grundet de forskellige aftaler lagrene har individuelt, kan vi derfor heller ikke tilbyde den service, at du selv kan vælge fragtmetode på din ordre.



    Ingen levering til Pakkeshop, Døgnboks, Posthus mv.

    Der må ikke tastes adresse direkte til Post Nords Døgnpost, Døgnboks eller Posthuse - ej heller til pakkeshops hos GLS.
    Påfør derfor altid din pritvat- eller erhvervsadresse ved bestilling, da vi ellers risikerer at pakken returneres.

    Hvis du påfører forkert adresse på din ordre, har du selv ansvar for at kontakte fragtfirmaet/fragtfirmaerne.
    I de fleste tilfælde vil du modtage en track & trace mail, hvor der både er oplyst pakkenummer/fragtbrevsnummer, samt hvilket fragtselskab der er benyttet. I denne mail finder du også kontaktoplysninger til fragtfirmaet.

    Hvis din ordre består af varer fra flere af vores lokationer, vil der komme flere track & trace mails til dig, hvor der i hver er specificeret, hvilke varer der er afsendt.

    Hvis en ordre returneres eller omdirigeres pga. forkert adresse, vil fragtfirmaerne i nogle tilfælde fakturere os for de ekstra omkostninger det har, for at finde den korrekte adresse eller returnerer varerne igen.


    Vi forbeholder os ret til at viderefakturerer disse omkostninger til dig!



    Levering til ikke brofaste øer
    Ved levering til ikke brofaste øer kan der forekomme yderligere fragtomkostninger, som webshop-systemet ikke kan tage højde for. Det drejer sig primært om volumevarer og pallevarer såsom whiteboardtavler, bobleplast, stoleunderlag o.lign.

    Kontakt os venligst på grafical@grafical.dk eller på tlf. 97407644 inden du afgiver din ordre, så undersøger vi, om leveringen er forbundet med ekstra fragtomkostninger.

    Det drejer sig bl.a. om øerne Bornholm, Fur, Anholt, Venø, Læsø, Samsø, Fanø, Orø og Ærø. Vi forbeholder os ret til at efterfakturere for færgetillæg samt yderligere fragtomkostninger forbundet hermed.



    Ingen levering til udlandet
    Der leveres ikke til udlandet, Grønland, Island og Færøerne.



    SPECIELLE BETINGELSER FOR LEVERING AF IT-TILBEHØR

    Har du bestilt en eller flere varer under vores kategori IT-tilbehør, gør vi opmærksom på at ordren sendes direkte til pakkeshop, hvis du bestiller som privatkunde.

    Har du bestilt flere varer indenfor IT-tilbehør, gør vi samtidig opmærksom på, at disse varer altid sendes samlet. Består din ordre af både lagervarer og restvarer/skaffevarer, så afsendes lagervaren først, når de øvrige varer er på lager igen.

    (ønsker du dellevering af disse varer, kan du kontakte vores kundeservice på grafical@grafical.dk)

    Handler du som erhverv eller institution vil levering forsat først forsøges til udfyldte leveringsadresse.



    GLS leveringsbetingelser

    De fleste af vores pakker sendes med GLS, som leverer i tidsrummet 07.00-16.00.
    Vejer din pakke 20 kg. eller derover leverer GLS kun til stueetagen.

    Vi kan desværre ikke levere direkte til GLS Pakkeshops.

    Ønsker du at GLS stiller din pakke på adressen, skal du lave en fuldmagtsaftale direkte med GLS.
    Bemærk at du selv tager ansvar for din pakke, når der aftales en fuldmagt mellem dig og GLS.
    Grafical.dk har herved ikke længere ansvar for pakken, hvis den f.eks. er bortkommet eller lignende.

    » Klik her og lav en fuldmagtsaftale med GLS


    Er du ikke hjemme til at modtage pakken, vil pakken normalvis blive lagt i en pakkeshop, og du vil i din postkasse modtage en afhentningsseddel.

    Bemærk at GLS ikke er forpligtiget til at aflevere pakken i den nærmeste pakkeshop fra din adresse. Chaufføren samler som regel pakkerne fra ruten og afleverer i én pakkeshop - dog højst 5 km fra din adresse.

    Hvis GLS ikke træffer dig hjemme, og ikke har adgang til din postkasse, hvor der kan ligges en seddel i, vil pakken blive taget med tilbage på centralen eller i pakkeshop.

    Hvis pakken er for stor til at have i en pakkeshop, bliver den i stedet opbevaret på centralen. Du kan så ringe til GLS på tlf. 76331100 og aftale genudkørsel eller afhentning, dette kan dog godt medføre yderligere omkostninger.

    Afhenter du ikke din pakke, vil GLS efter ca. 5-7 dage sende pakken tilbage til et af vores centrallagre, hvorefter vi vil krediterer varerne. Ønsker du herefter varerne genudsendt, skal du afgive en ny ordre via webshoppen.


    » Læs alle GLS's leveringsbetingelser her




    Post Nord leveringsbetingelser


    Nogle pakker leveres med Post Nord. Er du ikke hjemme til at modtage pakken, lægger Post Nord en seddel i din postkasse med anvisning om, at du kan afhente pakken på det nærmeste posthus. Har du en Modtagerflex-aftale med Post Nord, lægger Post Nord pakken på det aftalte sted eksempelvis i carporten. Du kan læse mere om Post Nord Modtagerflex her.



    Danske Fragtmænd

    Så snart din ordre hos Grafical.dk er pakket, vil du modtage en mail med track & trace, som oplyser hvilket fragtfirma dine varer sendes med.

    Ordrer som består af mange varenumre, farligt gods eller varer som fylder meget i volume, vil blive sendt med Danske Fragtmænd.

    Her er det vigtigt at du læser betingelserne for levering, da Danske Fragtmænd, har andre leveringsbetingelser, end de normale fragtfirmaer som GLS og Post Nord.


    Danske Fragtmænd's leveringsbetingelser

    Danske Fragtmænd leverer fra mandag til fredag fra klokken 08.00 - 16.00

    Hvis du ikke er hjemme i dagtimerne, anbefaler vi derfor, at du får leveret til en erhvervsadresse.

    Hvis din ordre er bestilt til en privat adresse, og du ikke er hjemme til at modtage varene, vil de blive returneret til fragtcentralen.

    Når forsendelsen er returneret til centralen, har du mulighed for følgende:

    1. Afhente din ordre på centralen hos Danske Fragtmænd - GRATIS
    2. Aftale en ny dato, hvor du ønsker din ordre genudkørt - MOD BETALING AF GEBYR
    3. Aftale at forsendelsen skal gå retur til Grafical.dk - MOD BETALING AF GEBYR

    Gebyr for genudkørsel og retur beregnes ud fra godsets størrelse og vægt. Du kan få oplyst det præcise beløb for din forsendelse, ved at kontakte vores kundeservice på grafical@grafical.dk

    Har du fortrudt købet og vælger at nægte modtagelse af din levering med Danske Fragtmænd, har dette ligeledes også et gebyr for retur, som vi fratrækker når vi krediterer din returordre.

    Bemærk at Grafical.dk IKKE hæfter for disse gebyrer.

    Levering med Danske Fragtmænd er til fortorvskanten.

    Opbæring er ikke inkluderet i fragtprisen. Vi forbeholder os ret til at efterfakturere for eventuelt yderligere opbæringsomkostninger, hvis du selv får fragtmanden til at bære dine varer op. Vi fraråder dog dette!

    Ved levering af varer på en eller flere EUR-paller, skal du have tilsvarende antal retur EUR-paller klar til fragtmanden.

    Returnerer du ikke det samme antal EUR-paller som leveret, vil du blive efterfaktureret efter den gældende pris på leveringstidspunktet.
    Husk returpalle til fragtmanden
    Ved levering af varer på en eller flere EUR-paller, skal du have tilsvarende antal retur EUR-paller klar til fragtmanden. Returnerer du ikke det samme antal EUR-paller som leveret, faktureres EUR-pallerne efter den på leveringstidspunktet gældende pris.

    Opbæring
    Fragtgebyret inkluderer ikke opbæring. Vi forbeholder os ret til at efterfakturere for eventuelt yderligere opbæringsomkostninger, hvis du selv får fragtmanden til at bære dine varer op. Vi fraråder dog dette.

    4. 3 typer leveringstider

    Vi opererer med 3 typer af leveringstider for varene som er markeret med forskellige prikker vist lige ved købsknapperne:

    GRØN PRIK betyder lagervare. Lagervarer leveres typisk indenfor 1-3 hverdage. Hvis du har bestilt restordrevarer sammen med lagervarer, vil restordrevarene blive eftersendt uden yderligere fragtomkostninger for dig, når de er på lager igen.

    GUL PRIK betyder, at varen er på vej til lageret og vil blive sendt så snart, den er på lager igen. Har du bestilt lagervarer sammen med sådan en vare, vil lagervarene blive leveret først, og restordrevarene bliver eftersendt uden yderligere fragtomkostninger for dig, når de er på lager igen. Det er forskelligt, hvor lang tid der går, før disse varer er på lager igen. Normalt vil det være 1-2 uger, men det kan være alt lige fra nogle få dage til i enkelte tilfælde over en måned.

    BLÅ PRIK betyder skaffevare. Disse varer skal først bestilles hos producenten eller grossisten, og der vil derfor være en leveringstid på cirka 2 - 4 uger. Har du bestilt lagervarer sammen med en skaffevare, vil vi sende lagervarene afsted med det samme, og skaffevaren vil så blive sendt, så snart den hjemkommer uden yderligere fragtomkostninger for dig. Bemærk at skaffevarer normalt ikke kan afbestilles.

    5. 5% kundebonus

    Alle kan oprette sig som brugere både privatpersoner, virksomheder og offentlige institutioner. Hvis du opretter dig som bruger opsparer du 5% bonus af alle dine varekøb (ikke af fragtomkostninger). Bonus kan bruges som rabat ved fremtidige køb.

    Du kan se din opsparede bonus i toppen af webshoppen til venstre for login-knappen, når du er logget ind. Der kan du udstede et gavekort, når du ønsker at gøre brug af bonus'en. Gavekortet gælder i 6 måneder fra udstedelsen. Bemærk at du kun kan bruge én gavekortkode ved hvert køb, så du kan ikke kombinerer eksempelvis bonus med gavekort på fragtfri levering.

    Brug for yderligere hjælp til bonus?
    klik her for at gå til FAQ

    Bonusordningen er indført og gældende for ordrer fra d. 21.09.11 og frem.

    6. Fortrydelsesret

    Der er 14 dages fuld fortrydelsesret på alle vores standardvarer, gældende fra den dag, du har modtaget dine sidste varer fra ordren, til den dag vi modtager indberetning af din fortrydelse. Du må gerne benytte vores fortrydelsesformular.

    Fortrydelsesretten gælder dog ikke for bestillingsvarer/skaffevarer, hvis du er erhvervskunde eller institutionskunde, idet Grafical heller ikke må returnerer disse varer til leverandørerne igen.

    Varene kan først returneres efter forudgående aftale med Grafical.dk, ved at udfylde vores returformular.


    » KLIK HER & UDFYLD VORES FORTRYDELSESFORMULAR

    Når du har indgivet din fortrydelse, vil du blive kontaktet af vores kundeservice, som vil give dig anvisning om, hvor du skal returnerer varerne til.  I de fleste tilfælde skal varerne ikke returneres direkte til Grafical men til et centrallager, så det vil være forbundet med yderligere fragtomkostninger for dig som kunde, hvis Grafical efterfølgende skal videresende dine returvarer til centrallageret.

    Herefter skal varene returneres indenfor 14 dage gældende fra den dag, vi modtog indberetning af din fortrydelse, til den dag vi modtager returvarene. Vedlæg meget gerne en kopi af ordrebekræftelsen.

    Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med returneringen. Dette gælder også hvis du nægter modtagelse eller ikke afhenter dine varer hos et udleveringssted. Returfragten vil blive modregnet eller faktureret. Beløbet svarer til de omkostninger vi bliver pålagt af fragtfirmaet, minimum 49 kr. og op til 1.000 kr. inkl. moms afhængig af hvor meget varerne fylder og vejer.

    Bemærk at vi ikke modtager varer sendt ufranco, pr. efterkrav, som postpakke uden omdeling eller til GLS pakkeshops.

    Ved levering af varen på en palle, sørger vi efter indberetning af fortrydelse for, at pallen bliver afhentet igen. Omkostninger i forbindelse med palle-afhentning bliver viderefaktureret til dig, men max. med op til 625 kr. inkl. moms. Dette gælder også ved nægtelse af modtagelse.

    Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som forringer varens salgsværdi. Da ubrudt originalemballage i mange tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde hvis emballagen er brudt eller ikke følger med. Husk derfor altid så vidt muligt, at beholde emballagen ubrudt til du er sikker på, at du vil beholde varen.

    Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Vi krediterer din konto og mailer dig en kreditnota, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

    Særligt gældende for forbrugerkøb
    Ved køb efter d. 13-06-2014 kan forbrugere også returnerer brugte varer. Ved modtagelsen af returvarer, der er taget i brug, foretager Grafical.dk en vurdering af varens stand og mængde, og fastlægger en værdi, der kan refunderes. Da ubrudt originalemballage i mange tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde hvis emballagen er brudt eller ikke følger med. Husk derfor altid så vidt muligt, at beholde emballagen ubrudt til du er sikker på, at du vil beholde varen.

    Der er 14 dages fuld fortrydelsesret på alle vores standardvarer, gældende fra den dag, du har modtaget dine sidste varer fra ordren, til den dag vi modtager indberetning af din fortrydelse, fx. med vores fortrydelsesformular.

    7. Betaling

    På Grafical.dk kan der betales med Dankort, kreditkort og MobilePay. For erhvervskunder kan der købes på konto forudsat kreditgodkendelse.

    Betaling med Dankort, kreditkort og MobilePay på Grafical.dk foregår via en sikker (krypteret) forbindelse.

    Vi gemmer ingen oplysninger om dit Dankort eller kreditkort.

    Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

    Alle førstegangsbestillinger betales med Dankort, kreditkort, MobilePay eller evt. forudbetaling via bankoverførsel.

    For erhvervskunder kan der ved efterfølgende bestillinger gives kredit, forudsat at der kan opnås kreditgodkendelse. Opret et login og send os derefter en ansøgning pr. mail til grafical@grafical.dk.

    8. Reklamation

    Er du privatkunde, er alle varer dækket af 2 års reklamationsret.

    For erhvervskunder er reklamationsretten 6 måneder.

    Undersøg varer straks ved modtagelsen for at få dækket eventuelle transportskader. Hvis der ikke er tid til at få varerne kontrolleret imens chaufføren er tilstede, så noter på fragtbrev / fragtkvitteringen, at varerne modtages med forbehold for transportskade. På denne måde vil det være muligt at få beskadigede varer godtgjort af transportfirmaet, alternativt hvis der intet noteres på fragtbrev er det ikke muligt at få godtgørelse herfor. Grafical.dk dækker ikke skader, der er sket efter, at varerne er udleveret fra vores lager til transportøren.

    Du er forpligtet til straks og senest dagen efter levering at foretage kontrol af, at det leverede antal varer svarer til din bestilling, samt undersøge varerne for eventuelle mangler. Er en vare beskadiget ved ankomst, eller er der ikke leveret den korrekte mængde, skal du STRAKS reklamere til os på grafical@grafical.dk, hvorefter vi vil afhjælpe fejlen så hurtigt som muligt. Reklameres der ikke rettidigt, bortfalder retten til at gøre mangler gældende.

    Send venligst ikke varer retur uden foregående aftale. I de fleste tilfælde skal varerne ikke returneres direkte til Grafical men til et centrallager, så det vil være forbundet med yderligere fragtomkostninger for dig som kunde, hvis Grafical efterfølgende skal videresende dine returvarer til centrallageret.

    Du skal reklamere med det samme, du har opdaget manglen ved varen. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

    Retningslinjer for reklamationer på de enkelte mærker

    Grafical.dk forbeholder sig ret til at vælge om varen skal krediteres eller ombyttes.

    Bemærk at vi ikke modtager varer sendt ufranco, pr. efterkrav, som postpakke uden omdeling eller til GLS pakkeshops.

    Udebliver dine varer, er du forpligtet til at reklamere indenfor 1 måned, så vi kan få varerne efterlyst hos transportfirmaet. Reklameres der ikke rettidigt, må du anse varerne for tabt, og du kan ikke opnå kompensation for tabet.

    Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine (rimelige) fragtomkostninger.

    Kontakt os på følgende mailadresse, og beskriv hvad problemet er så detaljeret som muligt: grafical@grafical.dk

    9. Cookiepolitik

    Ved at benytte denne hjemmeside, www.grafical.dk, accepterer du, at vi bruger cookies.

    Hjemmesidens ejer og kontaktoplysninger


    Denne hjemmeside er drevet og ejet af:

    Grafical ApS
    CVR-nr.: 20561599
    E-mail: grafical@grafical.dk
    Telefon: 97407644

    Hvad er en cookie?
    En cookie er en lille datafil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for  at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

    Hjemmesidens brug af cookies
    Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker fx, hvad du har lagt i indkøbskurven, om du tidligere har besøgt siden, om du er logget ind og hvilket sprog og valuta, du gerne vil have hjemmesiden på. Vi bruger også cookies til at målrette vores annoncørers annoncer og salgsoptimere hjemmesiden. Her er oversigten over hjemmesidens brug af cookies og vores samarbejdspartnere i denne forbindelse:

    Nødvendige cookies
    Disse cookies er påkrævet for, at hjemmesiden kan levere en tjeneste, som slutbrugeren udtrykkelig har anmodet om. Det kan f.eks. være cookies, der bruges for at få en indkøbskurv til at virke. Hjemmesidens indhold er lagret og administreres gennem MCB Webshop platform. Den sætter cookies, som bruges til at genkende dig, når du bevæger dig rundt på siden og huske, om du fx. er logget ind på siden.

    Præferencecookies
    Disse cookies bruges til at sikre den optimale brugeroplevelse på hjemmesiden. Det er f.eks. valgte præferencer såsom sprog eller valg, som gør navigation enklere. Der indsamles ingen personligt identificerbare data med denne type cookies. Videoer indlejret på siden er via YouTube. YouTube bruger bl.a. cookies til at registrere hvilke video der vises og hvor meget af filmen du har set. YouTube cookies er såkaldte Flash cookies.

    Drifts og optimeringscookies
    Disse cookies anvendes til driften af hjemmesiden. Det kan f.eks. være optælling af antallet af besøgende eller andre informationer, der skal bruges til analyse. De bruges også i forbindelse med spørgeskemaer. Disse cookies kan i begrænset omfang indsamle data, der kan henføres til den enkelte bruger.

    Vi bruger Google Analytics for at analysere, hvordan brugerne anvender hjemmesiden. De oplysninger, som cookien indsamler om din brug (trafikdata, herunder din IPadresse), sendes til og gemmes på Googles servere i USA. Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her: https://tools.google.com/dlpage/gao...

    Sådan afviser du dine cookies
    Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi de forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.

    Sådan sletter du dine cookies
    Cookies som du tidligere har accepteret, kan efterfølgende slettes nemt. Benytter du en PC med en nyere browser, kan du slette dine cookies ved at bruge genvejstasterne: CTRL + SHIFT + Delete
    Virker genvejstasterne ikke, og/eller benytter du en MAC, skal du starte med at finde ud af, hvilken browser du bruger og herefter klikke på det relevante link: Husk: Bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem alle. Du kan få hjælp til at slette cookies i alle relevante browsere via dette link: http://minecookies.org/cookiehandte...

    Spørgsmål og klagevejledning
    Har du spørgsmål?
    Har du kommentarer eller spørgsmål i forbindelse med vores information og/eller behandling af personlige oplysninger, er du velkommen til at kontakte os på tlf: 97407644 eller e-mail: grafical@grafical.dk

    10. Administrationsgebyr

    Skal vores kundeservice indtaste ordren for dig, så koster det et administrationsgebyr på 61,25 kr. (49,- kr. ekskl. moms) pr. ordre.

    Vores prisniveau er baseret på, at du selv afgiver din ordre via vores webshop.

    Nogle kunder har af den ene eller anden grund ikke mulighed for at bestille på denne måde. Vi vil helst ikke afvise nogen kunder, så for at give alle mulighed for at handle hos Grafical men fortsat bevare de lave priser, har vi valgt at indføre et administrationsgebyr på ordre som ikke kommer via webshoppen men kommer via telefon, mail, fax, post osv.

    11. ODR - EU-website til forbrugerklager

    Fra den 15. februar 2016 kan du som forbruger klage over dit varekøb på en fælles europæisk digital platform kaldet ODR (Online Despute Resolution).

    På ODR kan du som forbruger klage direkte over en europæisk virksomhed, hvor du har købt en vare, som ikke har levet op til forventningerne.

    Det nye klagesystem fungerer på den måde, at forbrugerne indgiver deres klager direkte på ODR-sitet, hvorefter den bliver automatisk oversat til det aktuelle sprog og videresendt til den pågældende webshop. Webshoppen har herefter muligheden for at trykke på en grøn eller rød knap alt efter, om man accepterer klagen eller ej.

    Den grønne knap sender klagen til et lokalt forbrugerklagenævn (for webshoppen) uden om domstolssystemet, som vi kender det i Danmark med blandt andet forsikringsklagenævn og teleklagenævn.

    Trykker virksomheden derimod på den røde knap, afvises klagen og forbrugeren skal som hidtil rette henvendelse til lokale danske klagenævn eller Forbruger Europa med sin klage på 'god', gammeldags facon med mails, telefonopkald og lange ventetider på afgørelsen.

    GÅ TIL ODR HER


    12. Prisgaranti


    Når du er inde på en bestemt vare, og den er udstyret med vores prisgaranti logo, kan du anmode om prisgaranti.

    Sådan gør du i forbindelse med køb:


  • Læg varen i kurven som normalt.
  • Du gennemfører ordren på helt normal vis til normal pris.
  • Send os efterfølgende mail på grafical@grafical.dk med ordrenummer
  • Vedhæft dokumentation i form af link til varen hos anden webshop
  • Vi tjekker at varen kan fås og er på lager til den oplyste pris.
  • Vi afslutter ordren og fakturerer/hæver kun det nedsatte beløb.


  • Hvis du allerede har købt:

  • Send dokumentation til kundeservice på grafical@grafical.dk indenfor 30 dage.
  • Vi tjekker at varen kan fås og er på lager til den oplyste pris.
  • Vi krediterer differencen til din konto.


  • Regler & betingelser for prisgaranti på Grafical.dk:

  • Det skal være præcis samme produkt og mærke.
  • Vi tager udgangspunkt i den faktiske pris du betaler for varen hos os.
  • Dvs. vi fratrækker 5% bonus og rabatter i varens pris inden prissammenligning.
  • Det er altid 1 stk. prisen inkl. den tilsvarende leveringstype som prisgarantien omfatter.
  • Varen skal være fra en dansk webshop med dansk CVR-nummer.
  • Gælder varer omfattet af danske regler for told, moms og forbrugerbeskyttelse.
  • Varen skal kunne købes online og leveres indenfor max. 3 dage.
  • Prisgarantien gælder ikke kø-tilbud, slagtilbud og ophørssalg.
  • Vi forbeholder os retten til at afvise, såfremt prisen ligger under vores anskaffelsespris.


  • Når der er givet prisgaranti på en vare, kan den ikke kombineres med kampagner eller gavekort, hvor der gives procenter på vores varesortiment.

    Vi forbeholder os retten til at forsøge at købe produktet på den webshop du henviser til, således vi er sikre på at alle ovenstående regler overholdes.



    13. GDPR - Persondataforordning

    Hvis du handler på Grafical.dk, opretter dig som bruger eller tilmelder dig vores nyhedsbrev, giver du os samtykke til at behandle dine persondata såsom:

    Navn
    Adresse
    Telefonnummer
    E-mail adresse
    CVR-nr.
    EAN-nr.
    Betalingsoplysninger
    m.v.

    Ud fra dine indtastede oplysninger, vil vi løbende danne:

    Kundenr.
    Ordrehistorik
    Optjent bonus
    Fakturahistorik
    Betalingstransaktioner
    m.v.

    Disse persondata gemmes af hensyn til vores administration og markedsføring samt for at give dig muligheden for at logge ind og følge med i dine køb hos os, samt udskrive gavekort for den optjente bonus o.lign.

    Indsamlingen og behandlingen af dine personoplysninger sker i overensstemmelse med reglerne i Lov om behandling af personoplysninger (Persondataloven), Direktiv 95/46/EC (Databeskyttelsesdirektivet) og Forordning 2016/679 (EU-Databeskyttelsesforordningen).

    Dine persondata kan ifm. vores administration blive videregivet til vores ERP-system, webbureau, vareleverandører, fragtfirmaer, revisor, advokat, domstole og Skat. Ifm. markedsføring kan persondata blive videregivet til vores webbureau, nyhedsmailsprogrammer, Sleeknote (indsamling af mailadresser til nyhedsmails) m.v.

    Ønsker du ikke længere, at vi opbevarer og behandler dine personoplysninger, bedes du give skriftlig meddelelse herom til Grafical.dk gerne på mail: grafical@grafical.dk. Så vil oplysningerne blive destrueret. Hvis de fortsat er nødvendige ift. lovgivningsmæssig opbevaring af bogholderimateriale o.lign. vil vi give dig skriftlig besked.

    Vores dataansvarlige er Direktør Carsten Lindhardsen, som kan kontaktes på cl@grafical.dk.

    Du har mulighed for at klage over vores behandling af dine oplysninger. Klagen skal i sådan en situation indgives til: Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K.
    Nyhedsbrev

    Nyhedsbrev

    Følg med

          

    Kundeservice

    Åbningstider:

    Man - tor:  8.00 - 16.00
    Fredag:     8.00 - 15.30

    Grafical ApS   |   Nupark 45    |   7500 Holstebro   |   grafical@grafical.dk
    Scroll To Top