6.000 KundeanmeldelserPrisgarantiLevering 1-3 hverdageFragtpris 59,-Fragtfrit fra 599,-

FAQ - Ofte stillede spørgsmål


1. BESTILLING

1.1  Hvordan bestiller jeg på webshoppen?
1.2  Kan jeg bestille pr. telefon?
1.3  Har I en fysisk butik eller showroom?
1.4  Sender I vareprøver ud?
1.5  Hvorfor får varen en anden pris når den tilføjes til kurven?
1.6  Hvordan får jeg prisgaranti?

2. BETALING

2.1  Kan jeg betale via faktura i stedet for betalingskort?
2.2  Kan jeg handle med EAN-nummer?
2.3  Hvorfor får jeg en faktura når jeg har betalt med betalingskort?
2.4  Kan jeg bruge min kreditnota på en ny ordre?
2.5  Hvordan får jeg min kreditnota udbetalt?
2.6  Reservationer på mastercard

3. LEVERING

3.1  Hvad er leveringstiden?
3.2  Dele af min levering mangler?
3.3  Kan jeg bestille til en pakkeshop?
3.4  Kan jeg få min pakke stillet?
3.5  Kan jeg følge min levering?
3.6  Sender I til udlandet?

4. RETUR & REKLAMATION

4.1  Forkert eller fortrudt køb?
4.2  Er din vare transportskadet?
4.3  Er din levering mangelfuld?
4.4  Defekt produkt?
4.5  Annullering eller ændring af ordrer

5. GAVEKORT & KUNDEBONUS

5.1  Hvordan optjener jeg kundebonus?
5.2  Hvor finder jeg min optjente kundebonus?
5.3  Hvordan benytter jeg min kundebonus?
5.4  Hvor skal jeg indtaste min gavekortkode?
5.5  Hvorfor virker mit gavekort ikke?
5.6  Kan jeg benytte flere gavekort på samme ordre?

6. WEBSHOP FUNKTIONER

6.1  Sådan opretter du dig som kunde hos Grafical.dk
6.2  Glemt kodeord?
6.3  Sådan ændrer du kodeord
6.4  Du kan hurtigt bestille med varenumre under "Quickbestilling"
6.5  Søgning af varer på webshoppen
6.6  Indkøbskurven på webshoppen tømmes aldrig
6.7  Har du problemer med modtagelse af mails fra Grafical.dk?
6.8  Momsfri kampagne - sådan fungerer det


ANDRE PROBLEMER ELLER SPØRGSMÅL?

Finder du ikke svar på dit spørgsmål eller problemstilling i de ovenstående punkter, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på enten mail eller telefon:

                     Email: grafical@grafical.dk   -   Tlf. 97 40 76 44




1. BESTILLING

1.1 Sådan bestiller du på webshoppen


Find den eller de varer du ønsker, indtast mængde og tryk på Læg i kurv-knappen. Dette kan du gøre både på varelister og direkte på varen.

Når du lægger varen i kurven, så ruller indkøbskurven ned, så du kan se de sidste varer, du har lagt i kurven samt hvor meget du mangler at købe for, før du kan få fragtfri levering.

Du kan altid få kurven til at rulle ned, hvis du bare kører musen hen over den. Indkøbskurven er placeret i toppen til højre lige over søgefeltet.

For at Gå til kurven og afslutte ordren, kan du klikke på selve kurven eller den gule knap, der er i bunden, når den ruller ned. Du kan også klikke på "indkøbskurv" nedenunder købsknappen, der kommer frem umiddelbart efter du har lagt noget i kurven, at "Varen er tilføjet din indkøbskurv".


TRIN 1 - Indkøbskurv
I indkøbskurven kan du se en oversigt over de varer du har lagt i kurven.
Her kan du også vælge om du vil skrive en kommentar til fragtselskabet.
Har du yderligere bemærkninger til din ordre eller har du en gavekortkode, skal du sætte flueben det pågældende sted, så dukker der endnu et skrivefelt op.
Når du er klar, trykker du på "NÆSTE TRIN"


TRIN 2 - Levering
Først skal du vælge, om du handler som privatperson, EAN / institution eller firma.

Indtast herefter dine kontakt- og adresseoplysninger samt evt. alternativ leveringsadresse.

Sæt flueben ved "Accepter handelsbetingelser" og klik på "NÆSTE TRIN"


TRIN 3 - Betaling
Vælg den ønskede betalingsmetode

  • Betal efter faktura - Kun tilgængelig for kontokunder eller EAN-kunder.
  • Betalingskort
  • MobilePay

  • Klik herefter på "NÆSTE TRIN" - så forsætter du til selve betalingsvinduet hvis du bruger betalingskort og MobilePay.
    Handler du som kontokunde, vil ordren bare blive afsluttet.


    Metode 1 - Betaling med betalingskort
    Indtast det 16-cifrede kortnummer fra dit betalingskort samt udløbsmåned og år.
    Kontrolcifre finder du på bagsiden af dit betalingskort.
    Klik på "Gennemfør betaling".


    Metode 2 - Betaling med MobilePay
    Indtast telefonnummer som du har registreret din MobilePay konto på, hvorefter du automatisk vil blive sendt videre til godkendelse af betaling.

    Er det første gang du handler på nettet med MobilePay, skal du i din MobilePay App først godkende din konto til e-handel.
    Dette kan du vælger når du åbner app'en, hvorefter den blot skal godkendes med dig NemID.


    Godkendelse af ordrens beløb.
    Klik på "Forsæt betalingen"


    På din computer kommer denne venteskærm op, og der vil blive sendt en betalingsanmodning til din MobilePay app.
    Du har nu 5 minutter til godkende betalingen.


    I MobilePay app'en på din smartphone, vil anmodningen se således ud.
    Swipe til højre nederst for at gennemføre din betaling.


    TRIN 4 - Kvittering
    Din ordre er nu gået igennem og har fået et specifikt ordrenummer.
    Du kan vælge at printe denne side. Du vil også modtage en ordrebekræftelse på din mailadresse.



    1.2 Kan jeg bestille pr. telefon?

    Hos Grafical vil vi gerne holde vores priser så lave som muligt, så du sparer flest penge. Det bevirker, at du selv skal gøre en lille del af arbejdet.

    Det er derfor ikke muligt at bestille via telefon eller e-mail - alle ordrer skal oprettes via webshoppen.



    1.3 Har I en fysisk butik eller showroom?

    Grafical.dk er udelukkende en netbutik, og det er derfor ikke muligt at se eller købe varer i en fysisk butik eller et showroom.

    Adressen Nupark 45, 7500 Holstebro er kontorlokaler for vores kundeserviceafdeling. Her er der ikke lagerlokation.



    1.4 Sender I vareprøver ud?

    Det er desværre ikke muligt at få tilsendt vareprøver på nogen af vores produkter.

    Grafical.dk er en netbutik baseret på dropshipping, hvilket betyder at vi ikke selv har lager, men i stedet samarbejder med 4 store centrallagre, som udsender varerne for os. Vi har derfor ikke selv varerne fysisk, og kan ikke udtage en prøve og sende.



    1.5 Hvorfor får varen en anden pris når den tilføjes til kurven?

    Der kan være flere årsager til, at du oplever forskellige priser på webshoppen.

    Oftest oplever vi at det skyldes et af følgende punkter:

  • Sammenligning af priser inklusiv og eksklusiv moms
  • Overset "fra-pris" på varer med kvantumsrabatter
  • Mindstekøb i antal af en vare


  • Da Grafical.dk er en webshop for både privat- og erhvervskunder, så vises der både pris med og uden moms på alle varer. Når en vare tilføjes til indkøbskurven, så er det prisen inklusiv moms der vises i kurvens overblik.

    Her oplever vi ofte at det er prisen eksklusiv moms, som vist på varen, der sammenlignes med prisen i kurven, som er inklusiv moms.


    Som vist på billedet ovenfor, så kan der være forskel på pris og pakninger, som du kan købe vores varer i.

    Disse to varenumre er begge angivet med en "Fra-pris", hvilket betyder, at der er kvantumsrabat på varerne.
    Du kan se de udspecificerede priser på den enkelte vare, ved at klikke på billedet, så du kommer helt ind på varen.

    Herudover er der forskel på, hvordan de to slags papir sælges i pakninger.
    Den blå pakke til venstre er låst med 5 i antal, når du vil tilføje til indkøbskurven. Den sælges altså kun i 5 pakker af gangen.

    Til forskel kan den grå pakke til venstre, købes i én pakke ad gangen, og derfor står der "1" i antal ved købsknappen.

    Prisen der vises er pr. pakke papir - dvs. papiret med et mindstekøb på 5 pakker, vil blive ganget op med 5.


    Når du klikker på en vare med en "fra-pris", så vil du få et overblik over varens kvantumsrabatter. Her bliver styk prisen på varen billigere, jo flere du køber.

    Priseksempel på kopipapir Strike, vist på billedet ovenfor:

    Køber du 5 pakker, som er mindstekøb, så er prisen pr. pakke 29,38,- inklusiv moms.
    Køber du 10 pakker papir, så falder prisen pr. pakke til 24,06,- inklusiv moms.
    Køber du 240 pakker, som er svarende til en palle, så falder prisen pr. pakke til 22,81,- inklusiv moms.



    1.6 Hvordan får jeg prisgaranti?


    Når du er inde på en bestemt vare, og den er udstyret med vores prisgaranti logo, kan du anmode om prisgaranti.

    Sådan gør du i forbindelse med køb:


  • Læg varen i kurven som normalt.
  • Du gennemfører ordren på helt normal vis til normal pris.
  • Send os efterfølgende mail på grafical@grafical.dk med ordrenummer
  • Vedhæft dokumentation i form af link til varen hos anden webshop
  • Vi tjekker at varen kan fås og er på lager til den oplyste pris.
  • Vi afslutter ordren og fakturerer/hæver kun det nedsatte beløb.


  • Hvis du allerede har købt:

  • Send dokumentation til kundeservice på grafical@grafical.dk indenfor 30 dage.
  • Vi tjekker at varen kan fås og er på lager til den oplyste pris.
  • Vi krediterer differencen til din konto.


  • Regler & betingelser for prisgaranti på Grafical.dk:

  • Det skal være præcis samme produkt og mærke.
  • Vi tager udgangspunkt i den faktiske pris du betaler for varen hos os.
  • Dvs. vi fratrækker 5% bonus og rabatter i varens pris inden prissammenligning.
  • Det er altid 1 stk. prisen inkl. den tilsvarende leveringstype som prisgarantien omfatter.
  • Varen skal være fra en dansk webshop med dansk CVR-nummer.
  • Gælder varer omfattet af danske regler for told, moms og forbrugerbeskyttelse.
  • Varen skal kunne købes online og leveres indenfor max. 3 dage.
  • Prisgarantien gælder ikke kø-tilbud, slagtilbud og ophørssalg.
  • Vi forbeholder os retten til at afvise, såfremt prisen ligger under vores anskaffelsespris.


  • Vi forbeholder os retten til at forsøge at købe produktet på den webshop du henviser til, således vi er sikre på at alle ovenstående regler overholdes.



    2. BETALING

    2.1 Sådan handler du som erhvervskunde

    Handler du som virksomhed, kan du blive oprettet som kontokunde hos Grafical.dk og herigennem få adgang til at kunne købe på faktura inde via webshoppen.

    Som virksomhed er du ikke automatisk berettiget til kontokøb, og du skal derfor henvende dig på vores kundeservicemail grafical@grafical.dk for at blive oprettet. Her skal vi bruge virksomhedens CVR-nummer, så vi kan foretage en kreditvurdering.

    Bliver du godkendt til kontokøb, vil du få oprettet et log-in, som vil give dig adgang til fakturakøb, når du handler på webshoppen.

    Som standard får alle nyoprettede kontokunder betalingsbetingelsen netto 8 dage. Hvis du ved, at jeres virksomhed skal bruge en længere betalingsbetingelse, må du meget gerne informere os, så vi kan tilrette det på jeres kundekort. Herved undgår vi unødige rykkere :-)

    Har du referencenumre til din enkelte ordre, som du ønsker påført jeres faktura, kan du notere dette sammen med attentionnavnet på den enkelte bestilling.

    HUSK når du bestiller, at du både skal udfylde virksomhedens navn og en attentionperson.


                                               » Læs betingelser for kontokøb her


    2.2 Sådan handler du med EAN-nummer

    Handler du med EAN-nummer, skal du have oprettet en EAN-bruger til webshoppen.
    Dette gælder både for nye og eksisterende EAN-kunder.

    Tidligere har EAN-kunder ikke skulle godkendes til kontokøb, men grundet risiko for svindel med EAN-numre, er det en nødvendig sikkerhedsforanstaltning, at du nu skal have en godkendt bruger på webshoppen.

    Vi kan hurtigt oprette dit EAN log-ind, hvis du kontakter vores kundeservice:



                            grafical@grafical.dk    -    Tlf. 97 40 76 44


    Når du er oprettet til kontokøb, vil du modtage en mail som bekræftelse herpå, hvori du finder dit nye log-in.

    Oppe i højre hjørne på webshoppen, skal du nu klikke på "Log ind", hvorefter der kommer to felter, hvor du skal indtaste mailadresse og koden, som du er blevet oprettet med.

    Herefter er du klar til at bestille. Når du har fundet de varer du ønsker at bestille, skal du fortsætte til vores indkøbskurv, for at færdiggøre ordren.

    Ved trin 2 - "levering" i indkøbskurven, skal du sørge for brugertypen EAN er valgt.

    Når EAN er valgt som brugertype, så kommer der et ekstra felt herunder, hvor du så skal indtaste selve EAN-nummeret.


    Når du har udfyldt alle fakturerings- og leveringsoplysninger, fortsætter du videre til:
    "Trin 3 - Betaling"

    I og med du har valgt brugertypen EAN, kan du her ved betaling vælge:
    "Betal efter faktura (E-mail eller EAN)"

    Ordren afsluttes herefter ved at klikke på Næste trin - og vi sørger for at faktureringen sker elektronisk via det indtastede EAN-nummer.

    Hvis der skal en rekvisition på jeres faktura, skal du indtaste dette sammen med kontaktnavnet ved bestilling.




    2.3 Hvorfor får jeg en faktura når jeg har betalt med betalingskort?

    Grafical mailer altid en faktura efter hver ordre uanset betalingsmetoden, samt om du er privatkunde eller erhvervskunde. Fakturaen er din kvittering i tilfælde af, at du har brug for at reklamere over de indkøbte varer på et senere tidspunkt.

    Har du betalt med Dankort eller kreditkort, vil du derfor stadig modtage en faktura. Måden hvorpå du kan se, om du har betalt, er i bunden af fakturaen, hvor der i så fald ud for Betalingsbetingelser vil stå Betalingskort.




    2.4 Kan jeg bruge min kreditnota på en ny ordre?

    Har du en kreditnota til gode hos Grafical.dk, kan du sagtens få den fratrukket på en ny ordre.

    Er du kontokunde, skal du bare selv modregne kreditnotaen fra den nye faktura du modtager, og indbetale eventuel difference. Er kreditnotaen højere end fakturaen, skal du ikke foretage dig mere. Du har blot differencen til gode.

    Handler du med betalingskort eller MobilePay, skal du gøre følgende efter du har gennemført ordren:
    Send os en mail på grafical@grafical.dk med dit nye ordrenummer, samt dit kreditnotanummer.

    Beløbet er kun reserveret på dit betalingskort, så vi kan derfor nå at tilrette beløbet manuelt, så det kun er differencen mellem den nye ordre og kreditnotaen, der bliver hævet.

    Du modtager en faktura/kvittering på ordrens fulde beløb, men på din bankkonto kan du se, at vi har tilrettet beløbet.




    2.5 Hvordan får jeg min kreditnota udbetalt?

    Modtager du en kreditnota fra Grafical.dk, vil det stå oplyst i bunden, at du skal kontakte vores kundeservice for udbetaling.

    Du kan enten svare tilbage på mailen, du har fået kreditnotaen i, eller skrive til kundeservice på grafical@grafical.dk

    Husk at medsende enten kreditnotanummer eller kundenummer, samt hvilket registrerings- og kontonummer du ønsker pengene retur til.



    2.6 Reservationer på Mastercard

    Har du fortrudt et køb på Grafical.dk, hvor du har brugt Mastercard, så kan pengene godt fortsat være reserveret på dit Mastercard, selvom Grafical har annulleret betalingen.

    Det skyldes, at det er kortudstederen typisk din bank, der bestemmer hvor lang tid, beløbet skal være reserveret, også selv om købet annulleres.

    Du bedes derfor tage kontakt til din kortudsteder og få dem til at ophæve reservationen.

    E-mærket har skrevet en artikel omkring emnet, som forklarer det endnu mere grundigt.
    » Læs hele artiklen her





    3. LEVERING

    3.1 Hvad er leveringstiden?

    Hos Grafical.dk er den normale leveringstid 1-3 hverdage.

    Dette gør sig gældende på alle webshoppens lagervarer.

    Inde på webshoppen vil du kunne støde på 3 former for lagerstatus.

  • Grøn prik - på lager
  • Gul prik - på vej til lager
  • Blå prik - skaffevare


  • GRØN PRIK betyder lagervare. Lagervarer leveres typisk indenfor 1-3 hverdage. Hvis du har bestilt restordrevarer sammen med lagervarer, vil restordrevarene blive eftersendt uden yderligere fragtomkostninger for dig, når de er på lager igen.

    GUL PRIK betyder, at varen er på vej til lageret og vil blive sendt så snart, den er på lager igen. Har du bestilt lagervarer sammen med sådan en vare, vil lagervarene blive leveret først, og restordrevarene bliver eftersendt uden yderligere fragtomkostninger for dig, når de er på lager igen. Det er forskelligt, hvor lang tid der går, før disse varer er på lager igen. Normalt vil det være 1-2 uger, men det kan være alt lige fra nogle få dage til i enkelte tilfælde over en måned.

    BLÅ PRIK betyder skaffevare. Disse varer skal først bestilles hos producenten eller grossisten, og der vil derfor være en leveringstid på cirka 2 - 3 uger. Har du bestilt lagervarer sammen med en skaffevare, vil vi sende lagervarene afsted med det samme, og skaffevaren vil så blive sendt, så snart den hjemkommer uden yderligere fragtomkostninger for dig. Bemærk at skaffevarer normalt ikke kan afbestilles.



    3.2 Dele af min levering mangler?

    Grundet et sortiment på over 50.000 varenumre, sender vi vores varer ud fra fire store centrallagre i Danmark. Det er derfor ikke sikkert, at du modtager alle dine varer samtidig. Vent derfor gerne 1-3 hverdage på, at det hele bliver leveret.

    Hvis din ordre indholder varer fra flere af vores lagre, vil du modtage en tracking mail fra hvert sted, hvor du kan se, hvilke varer der sendes sammen, og hvor langt de er ved fragtselskabet.

    Hvis varer som var angivet som værende på lager ved bestilling ikke er leveret indenfor 3 hverdage, kan du tjekke dit track & trace og se status på din levering. Mangler du tracking eller er der fejl i linket du har modtaget, så er du meget velkommen til at kontakte os i kundeservice på mail eller telefon.

                                         Email: grafical@grafical.dk   -   Tlf. 97 40 76 44

    Mangler der en vare i forsendelsen, som står angivet på følgesedlen eller i din trackingmail, kan dette tyde på en plukfejl hos vores lager. Her er det vigtigt at du også retter henvendelse til vores kundeservice, så snart du opdager manglen.

    Det samme gør sig gældende, hvis du har modtaget en anden vare i stedet for, eller udover de varer du har bestilt.

    I vores handelsbetingelser kan du læse mere om vores leveringsmetoder og hvordan du som kunde skal forholde dig.

    » Læs alle betingelser for levering her i vores handelsbetingelser



    3.3 Kan jeg bestille til en pakkeshop?

    Det er på nuværende tidspunkt desværre ikke muligt at bestille en ordre leveret direkte til pakkeshop eller pakkeboks.

    Vores sortiment af varer er fordelt på 4 forskellige lagre, som vi har individuelle fragtaftaler med. Derfor er det også forskelligt hvilket fragtfirma der benyttes, ud fra hvad du har bestilt på din ordre.

    Grundet at vi ikke på forhånd kan sige, hvilket firma din ordre sendes med, kan vi desværre heller ikke give dig muligheden for at vælge levering til GLS pakkeshop eller Post Nord pakkeboks.


    SPECIELLE BETINGELSER FOR LEVERING AF IT-TILBEHØR
    Har du bestilt en eller flere varer under vores kategori IT-tilbehør, gør vi opmærksom på at ordren sendes direkte til pakkeshop, hvis du bestiller som privatkunde.

    Handler du som erhverv eller institution vil levering forsat først forsøges til udfyldte leveringsadresse.



    3.4 Kan jeg få min pakke stillet?

    Hvis du ikke er hjemme til at modtage din pakke, kan du godt få GLS eller PostNord til at stille pakken på et aftalt sted. Det kræver blot at du selv indgår en fuldmagtsaftale direkte med dem.

    Hos GLS skal du indgå en fuldmagtsaftale

    Hos Post Nord skal du oprette en modtagerflex ordning

    Vær dog opmærksom på, at du derved påtager dig et større ansvar for pakken.

    Dvs. hvis du mener, at du ikke har modtaget pakken, men vi kan se på fragtkvitteringen, at den er leveret, så har vi ikke ansvar for at erstatte eller lokalisere pakken for dig.

    Det samme gør sig gældende, hvis pakkens indhold er beskadiget, da vi ikke længere kan se pakkens hændelsesforløb, efter den er stillet.




    3.5 Kan jeg følge min levering?

    Når du har bestilt en ordre på Grafical.dk, modtager du først en mail med din ordrebekræftelse.

    Når lageret/lagrene har pakket din ordre, vil der blive dannet et track & trace, som også sendes til din email.

    I mailen med track & trace vil det være oplyst, hvilke varer der er afsendt, og med hvilket fragtfirma de er sendt. Herudover kan du klikke dig direkte videre til tracking hos fragtfirmaet, hvor alle detaljer om pakkens status er oplyst.

    Består din ordre af mange varer, kan du risikere at disse sendes fra forskellige lagre, og i så fald, vil du modtage flere mails med track & trace.

    Har du ikke modtaget mails med hverken ordrebekræftelse eller track & trace, kan det tyde på fejlindtastning i din email adresse, eller en teknisk fejl i vores mailsystem. Hvis du intet har modtaget indenfor 24 timer, må du meget gerne kontakte vores kundeservice enten på mailen grafical@grafical.dk eller telefon 97 40 76 44




    3.6 Sender I til udlandet?

    Det er desværre ikke muligt at få nogen af vores varer leveret til andre lande end Danmark.

    Grunden er at vi ikke selv har eget lager, men har aftale med 4 forskellige centrallagre, som udsender vores varer. Vores aftale med disse er kun baseret på danske forsendelser.

    Da vi ikke selv befinder os ved lagrene fysisk, kan vi desværre ikke udtage varer og sende til andre lande.




    4. RETUR & REKLAMATION


    4.1 Forkert eller fortrudt køb?

    Hvis du har fortrudt dit køb eller fået bestilt noget forkert, og ønsker at returnere, skal du udfylde vores fortrydelsesformular, hvorefter vi hurtigst muligt vil sende dig en mail med returanvisninger.

    KLIK HER OG UDFYLD DIN RETURFORMULAR

    Der er 14 dages fuld fortrydelsesret på alle vores standardvarer, gældende fra den dag, du har modtaget dine sidste varer fra ordren, til den dag vi modtager indberetning af din fortrydelse. Du må gerne benytte vores fortrydelsesformular.

    » Læs alle betingelser for fortrydelse og retur her i vores handelsbetingelser




    4.2 Er din vare transportskadet?

    Er din vare transportskadet, er det til stor hjælp for vores kundeservice, at modtage billeder både af varen, samt emballagen den er leveret i. Send til - grafical@grafical.dk

    Du er forpligtet til straks og senest dagen efter levering at foretage kontrol af det leverede. Er en vare beskadiget ved ankomst, skal du straks kontakte kundeservice. Du kan både kontakte os på mailen grafical@grafical.dk eller ringe på telefon nr. 97 40 76 44

    Reklameres der ikke rettidigt, bortfalder retten til at gøre skader gældende.

    » Læs alle betingelser for behandling af transportskader i vores handelsbetingelser




    4.3 Er din levering mangelfuld?

    Når du har modtaget varer fra Grafical.dk, er det vigtigt at du med det samme tjekker at pakkens indhold stemmer overens med den vedlagte følgeseddel.

    Mangler der en eller flere varer i forhold til det følgesedlen oplyser, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til kundeservice på grafical@grafical.dk eller telefon 97 40 76 44. Her må du gerne oplyse ordrenummer, samt varenummeret du mangler.

    OBS!
    Mangler dele af din levering, kan det også skyldes, at vi sender varer ud fra flere lagerlokationer. I alt sender Grafical.dk varer ud fra 4 centrallagre, og består din ordre af varer fra flere lagre, vil de blive leveret ad flere omgange. Dog skal alle lagervarer være dig i hænde indenfor 1-3 hverdage.

    » Du kan læse mere om vores leveringsmetoder under levering punkt 3.2




    4.4 Defekt produkt?

    Som privatkunde er dine varer dækket af 2 års reklamationsret. Er du herimod erhvervskunde er reklamationsretten på et produkt 6 måneder.

    Har du købt et produkt hos Grafical.dk, som viser sig at være defekt indenfor dette tidsrum, så må du meget gerne til vores kundeservice på mail eller telefon:

                          grafical@grafical.dk    -    tlf. 97 40 76 44

    For at kunne hjælpe dig bedst muligt, vil vi meget gerne have oplyst enten ordrenummer, fakturanummer eller telefonnummer, så vi kan finde kvitteringen for dit køb. Herudover vil vi meget gerne have en beskrivelse af fejlen, samt billede hvis det er relevant.

    Kundeservice vil herefter behandle sagen hurtigst muligt, og i samarbejde med producenten beslutte, om produktet kan repareres, erstattes eller krediteres.




    4.5 Annullering eller ændring af ordrer

    Når en ordre er gennemført på webshoppen, bliver den med det samme sendt videre til et eller flere af vores lagre, da vi går højt op i at yde vores kunder levering hurtigst muligt.

    Dette bevirker desværre også at det oftest ikke er muligt for os at nå at ændre på en ordre, eller annullere den helt.
    Så snart lageret er begyndt at behandle en ordre, så kan hverken indhold eller adresse ændres.

    Pakningsprocessen påbegyndes allerede få minutter efter en ordre er sendt igennem, og vi anbefaler derfor at du altid tjekker alle bestillingsoplysninger igennem, inden du godkender handlen.

    Har du gennemført en ordre med forkert adresse, kan du holde øje med track & trace mail, og selv tage kontakt til fragtfirmaet, med mere info. Fragtfirma og kontaktoplysninger hertil, er også oplyst i mailen.

    Har du fortrudt eller bestilt forkert på en ordre, kan du nægte modtagelse på pakken.
    At nægte modtagelse på en forsendelse, kan hos nogle fragtfirmaer koste et gebyr, som du kan finde flere oplysninger om i vores handelsbetingelser.





    5. GAVEKORT & KUNDEBONUS


    5.1 Hvordan optjener jeg kundebonus?

    For at optjene bonus skal du være oprettet med en bruger på Grafical.dk.

    » KLIK HER & OPRET DIG SOM BRUGER

    Alle kunder der har oprettet et login til webshoppen optjener bonus. Både private, virksomheder og offentlige institutioner. Der optjenes 5% bonus af dine varekøb (ikke af fragtomkostninger), som du vil kunne trække fra dit køb næste gang du handler.

    Bonus kan ikke udbetales eller fratrækkes som rabat på den ordre, hvor det er optjent fra.

    Husk at du skal være logget ind for at optjene bonus af dit køb! Dette gøres i toppen af webshoppen.


    Har du gennemført en ordre uden at være logget ind, er det ikke muligt at optjene bonus af købet.



    5.2 Hvor finder jeg min optjente kundebonus?

    For at finde din kundebonus, skal du først logge dig ind oppe i højre hjørne på webshoppen.

    Når du er logget ind, vil der i den grønne bjælke være valgmuligheden "Din bonus"
    Klik på "Din bonus" for at blive ledt videre til din bonus oversigt.





    5.3 Hvordan benytter jeg min kundebonus?

    Når du er inde i oversigten "din bonus" kan du se de ordrer du har optjent 5% bonus fra.
    Længere nede er der oplyst en total bonus, som du kan benytte på en ny ordre.

    Ønsker du at trække din bonus fra på en ny ordre, skal du klikke på "udskriv gavekort"


    Efter at have klikket på "Udskriv gavekort", bliver siden opdateret.

    Nu vil du i stedet for at have et billede over din optjente bonus, nu have en bekræftelse på, at din bonus er omdannet til en gavekortkode.

    Gavekortkoden skal du markere og kopiere, da du skal have den tastet ind når du opretter din nye ordre.


    Ved trin 1 i indkøbskurven finder du vores gavekortfelt, hvor du skal indtaste din gavekortkode.
    Når du har indtastet koden i feltet, skal du trykke på knappen "opdater"




    Efter at have klikket på "opdater", vil du nu kunne se, at dit gavekort figurerer sammen med dine varer.
    Herudover kan du også se, at totalbeløbet du skal betale er ændret i bunden, så der nu kun er differencen tilbage.

    Herefter afslutter du bare ordren som normalt, og dit gavekort vil nu  være anvist som brugt under "din bonus"




    5.4 Hvor skal jeg indtaste min gavekortkode?

    Har du modtaget en gavekortkode fra Grafical.dk, skal den indtastes i vores gavekortfelt når du bestiller.

    Gavekortfeltet finder du i indkøbskurvens første trin.

    Efter at have indtastet gavekortkoden, skal du huske at klikke på "opdater" ved siden af feltet.




    5.5 Hvorfor virker mit gavekort ikke?

    I 99% af de tilfælde, hvor et gavekort ikke vil virke, oplever vi at det skyldes en stavefejl i den indtastede kode.

    Drejer det sig om et gavekort du har udskrevet via din kundebonus, kan det ofte være et stort "i" som forveksles med et lille "L". Vi anbefaler derfor at du altid markerer koden og kopierer, så du får de præcise bogstaver og cifre med over i gavekortfeltet.

    Udskriver du din kundebonus til et gavekort, er denne kode gyldig i et halvt år fra udstedelsesdatoen. Overskrides denne dato, vil dit gavekort også blive vist som ugyldigt eller udløbet, hvis du forsøger at indtaste koden på en ordre.

    Herudover har vi erfaret, at det er vores fragtfri og momsfri kampagne, hvor koden ej heller indtastes korrekt.

    Fragtfri kampagnekoden er "Fragtfri"
    Forkert indtastning "Fragtfrit"

    Momsfri kampagnekoden er "Momsfri"
    Forkert indtastning "Momsfrit"

    I begge tilfælde er der skrevet et "t" på til sidst, som ikke er en del af koden.




    5.6 Kan jeg benytte flere gavekort på samme ordre?

    Det er kun muligt at bruge et gavekort pr. ordre.

    Det er derfor ikke muligt f.eks. at kombinere et gavekort med din kundebonus sammen med en kampagnekode fra nyhedsbrev som f.eks. fragtfri levering. Omkostningerne vil simpelthen blive for store for os, hvis vi skulle give begge dele på samme ordre.




    6. WEBSHOP FUNKTIONER



    6.1 Sådan opretter du dig som kunde hos Grafical.dk

    Som oprettet bruger hos Grafical.dk, opsparer du 5% af dit køb hver gang du handler. Herudover gemmes dine oplysninger, så du er fri for at indtaste fra gang til gang, og du kan også oprette en huskeliste med dine favoritvarer.

    Det er hurtigt og nemt at blive oprettet som bruger uanset om du handler som privat, erhverv eller institution.

    Først skal du klikke på "LOG IND" oppe i højre hjørne, hvorefter der kommer en grøn bjælke frem ovenfor.
    I den grønne bjælke kan du i stedet for at logge ind, trykke på "Opret ny bruger"

    Efter at have klikket på "Opret ny bruger" bliver du nu videresendt til vores oprettelsesformular.

    Her skal du først vælge om du er privat, erhverv eller EAN kunde.

    Indtast herefter hvilken mail og kode du vil oprettes med, og til sidst dine fakturerings- og leveringsoplysninger.

    Når du har udfyldt alle oplysninger, klikker du på "opret bruger"

    Du er nu oprettet og kan logge dig ind med den ønskede email og kode.





    6.2 Glemt kodeord?

    Har du en bruger hos Grafical.dk, men har glemt kodeordet, skal du i toppen af webshoppen klikke på "Glemt kodeord"

    Når du har klikket på "glemt kodeord", sendes du videre til nedenstående side.
    Her skal du indtaste den mailadresse, som du er oprettet med.
    Herefter vil du modtage en mail fra os med et link, som du skal klikke på, og så kan du danne et nyt kodeord.

    Får du en fejlbesked eller modtager du ingen mail, kan det skyldes:
    - Forkert udfyldt mailadresse
    - At du er oprettet med en anden mailadresse
    - At du ikke er oprettet som bruger på Grafical.dk  » Klik her for at oprette ny bruger





    6.3 Sådan ændrer du kodeord

    For at ændre dit kodeord til webshoppen, skal du logge ind med din nuværende mail og kode.
    Når du er logget ind, skal du i toppen klikke på "Din profil"

    Under "Din profil" finder du alle de oplysninger, vi har registreret på din bruger.
    Ønsker du et nyt kodeord, skal du blot udfylde det nye du ønsker i feltet "kodeord", og herefter trykke på "Gem" længere nede på samme side.





    6.4 Du kan hurtigt bestille med varenumre under "Quickbestilling"

    Den hurtigste måde at bestille på, hvis du kender varenumrene fra tidligere ordrebekræftelser eller fakturaer, er via Quick-bestil listen.

    Du kommer ind til listen ved at klikke på "Quick bestilling" i bunden af webshoppen.


    Du behøver ikke at være logget ind for at bruge funktionen quickbstilling. Du taster bare varenumrene og antal stk., som du ønsker at bestille. Du kan bruge piletasterne eller musen til at komme til det næste felt.

    Du kan se om varen er på lager under "status" på hver varelinje.

    Når du er færdig klikker du på knappen "Til kurven" i bunden af listen.




    6.5 Søgning af varer på webshoppen

    På Grafical.dk kan du nemt finde det du søger ved hjælp af vores "Ajax-søgefelt".

    Du finder søgefeltet i toppen af webshoppen.

    Det nye søgefelt fungerer allerede når du begynder at indtaste det du leder efter. I takt med at du taster kommer der varegrupper og varer frem lige nedenunder søgefeltet, så du meget hurtigere og meget mere præcist kan finde det du leder efter. Du behøver altså nødvendigvis ikke at færdiggøre det du havde tænkt dig at skrive og trykke på knappen søg.

    Hvis du opretter dig som kunde, så vil søgefeltet oven i købet med tiden finde ud af hvilke varer, du plejer at købe, og liste dem øverst. Det er smart.

    Prøv det - det gør dine indkøb betydeligt nemmere og hurtigere.




    6.6 Indkøbskurven på webshoppen tømmes aldrig

    Vi har nu fået programmeret, så indkøbskurven ikke længere tømmes, også selv om du ikke er logget ind.

    Tidligere skete der det, at hvis du handlede på webshoppen uden først at være logget ind, så blev kurven automatisk tømt efter 20-30 minutter, hvis du ikke foretog dig noget.

    Nu kan du forlade webshoppen og lukke det hele ned, og når du åbner webshoppen igen næste gang fra den samme computer, så vil kurven fortsat indeholde dine varer.

    Det gælder dog kun for desktop-versionen og ikke for vores mobilversion af webshoppen.



    6.7 Har du problemer med modtagelse af mails fra Grafical.dk?

    Grafical sender kun ordrebekræftelser, fakturaer og betalingspåmindelser m.v. via email.

    Hvis du ikke modtager nogen mails fra Grafical efter en bestilling, kan det tyde på fejl i indtastningen af din mailadresse, da du bestilte. Har du ikke modtaget nogen mail med ordrebekræftelse i løbet af nogle timer, kan du enten sende en mail til vores kundeservice på grafical@grafical.dk eller ringe på tlf. 97 40 76 44.  Så skal vi nok se om vi kan rette og gensende din bekræftelse og faktura.

    Er din mailadresse korrekt indtastet, kan manglende mails i stedet skyldes, at dit mailprogram har klassificeret mails fra Grafical som spam. Nogle mailprogrammer kalder det også for uønsket mails eller reklamemails.

    Hvis du ikke kan se de mails, som bliver betragtet som spam, vil det i første omgang være en god idé, at ændre på dine indstillinger, så du kan se dem, for mail-programmerne kommer ofte til at klassificere mails forkert.

    Hvis dit mail-program klassificerer mails fra Grafical som spam, kan du ændre i programmets indstillinger, så programmet ved, at mails fra Grafical er gode nok.

    Nedenfor kan du se et skærmprint fra Microsoft Outlook, som viser hvordan du føjer Grafical til liste over sikre afsendere. Klik på en mail fra Grafical > gå ind i topmenupunktet "Handlinger" > dernæst "Uønsket e-mail" > klik på "Føj afsender til liste over sikre afsendere".

    I Gmail er det lettere, der skal du bare åbne en mail fra Grafical og klikke på knappen "Ikke spam".






    6.8 Momsfri kampagne - sådan fungerer det

    Er det ikke ulovligt at sælge jeres varer momsfrit i Danmark?
    Jo, det er ikke tilladt at sælge vores varer momsfrit i Danmark, og det gør vi selvfølgelig heller ikke. Men vi giver dig en rabat svarende til momsen, så du får varerne lige så billigt, som hvis vi fjernede momsen. Men vi pålægger altså moms på udsalgsprisen, så vi overholder den gældende lovgivning.

    Hvorfor fratrækker I kun 20% når momsen er 25% i Danmark?
    Det kan desværre være en smule ”langhåret”. Momsen i Danmark udgør 20% af varens salgspris, hvilket svarer til, at en pris ekskl. moms skal tillægges 25% for at den bliver inkl. moms.

    Eksempel:

    Varens pris på Grafical.dk er 100 kr.

    Salgspris inkl. moms 100 kr.
    - moms (100 kr. x 0,20):    - 20 kr. (ved fratræk af moms udgør det hermed 20%)
    Pris ekskl. moms:  80 kr.

    Og regnet modsatte vej:

    Pris ekskl. moms: 80 kr.
    + moms (80 kr. x 0,25):  + 20 kr. (ved tillæg af moms udgør det således 25%)
    Salgspris inkl. moms:        100 kr.

    Hvilke varer er omfattet af kampagnen?
    Det fremgår af nyhedsbrevet hvilke varer, der er omfattet af kampagnen. Hvis der ikke er tale om en gavekortkode men en rabat, kan du også se på webshoppen, at varerne er nedsat, idet der både står førpris og nupris. Kampagnerne gælder ikke i forvejen nedsatte varer og kvantumsrabatter.

    Hvorfor er fragtprisen ikke omfattet af momsfrie kampagner?
    Fragt betragtes ikke som en vare, men en serviceydelse som Grafical.dk formidler uden at tjene penge på.


    Nyhedsbrev

    Nyhedsbrev

    Følg med

          

    Kundeservice

    Åbningstider:

    Man - tor:  8.00 - 16.00
    Fredag:     8.00 - 15.30

    Grafical ApS   |   Nupark 45    |   7500 Holstebro   |   grafical@grafical.dk
    Scroll To Top