Reklamationer / RMA

Retningslinjer for reklamationer på de enkelte mærker

Alfabetisk opdelt liste:


BakkerElkhuizen
Husk at oplyse serienummer for defekte mus eller keyboards.

Brother
Du kan kontakte Brothers supportlinje mandag til fredag kl. 9.00-17.30. på tlf. 70 27 31 32.
Ønsker du at returnere produkter for reparation skal det aftales på 43 31 31 80, som også håndterer evt. spørgsmål om RMA og reparation eller swap. Kontakt; mandag til torsdag 08:30 - 16:00, fredag 08:30 - 15:00.

Canon strimmelregnere
Er din vare gået i stykker efter brug men inden for garantiperioden, bør du kontakte DFA Service ApS, Hejrevej 39, 2400 København NV på telefon 38 88 78 68 eller på mail service@dfaservice.dk.

Dbramante 1928
Husk at vedlægge din kvittering.

DYMO
Ved reklamation og defekte varer kan du kontakte DYMOs hotline direkte på: +45 43 31 48 14 eller oprette en reklamation på www.dymo.com.

Epson
Kontakt Epsons helpdesk på telefon: 70 27 92 73 eller på mail level.one@epson.dk for at få et Dep.nr. (serienr. skal oplyses). Herefter kan du kontakte os, hvor vi skal bruge Dep.nr. din kvittering og serienummer.

Evoluent
Ved defekte mus eller keyboards skal der oplyses serienummer.

HP printere
Såfremt printeren tilhører segmentet "commercial" skal HP Support altid kontaktes via
https://support.hp.com/dk-da/printe...

Konica Minolta
Ved defekte produkter, kontakt os da for nærmere oplysninger.

Kyocera printere
Kyocera modtager RMA forespørgsler direkte på: Serviceplanning@ddk.kyocera.com eller telefon +45 70223880.
Du skal vedlægge/fremsende: - Kontaktdetaljer - Serienummer - Kvittering for køb - Udførlig fejlbeskrivelse.

Ved maskinelle nedbrud på Ecosys maskiner hvorpå der er 3 års garanti gøres følgende:
Du melder nedbrud til forhandler, der vurderer om det er maskinelt eller en brugerfejl.
Ved maskinfejl meldes det af forhandler til Kyocera, som vurderer fejlen og om nødvendigt kontakter slutbruger for yderligere information og/eller vejledning. Vurderes det at maskinen kræver reparation sendes den til Kyocera, Glostrup. Står omkostningen ikke står mål med maskinens værdi, sendes maskinen retur til KYO Glostrup og en ny maskine fremsendes til slutbruger

Lexmark
Lexmarks tekniske supportnummer for printere +45 38 32 28 17.
Serienummer skal oplyses for at få case registreret.

Logitech
Kundesupport eller køb af reservedele sker ved henvendelse til Logitech Support på telefon 38 32 31 20.

Mousetrapper
Support sker ved henvendelse til Mousetrapper kundesupport ved at udfylde formularen her (husk at angive e-mail, da det gør ekspeditionen hurtigere).
Du kan henvende dig til Grafical med et RMA nummer, hvorefter vi opretter en RMA sag hos leverandøren.

OKI
Alle returvarer håndteres direkte af OKI:
For OKI partnere, udfyldes RMA via PartnerNet.
For andre forhandlere, kontaktes OKI via service@oki.dk

Olivetti supplies & TA-regnere
Defekte varer skal vedlægges fejlbeskrivelse og fakturakopi.

Olivetti kasseapparater
Kontakt Olivettis hotline på telefon 88 38 43 23 mandag-fredag kl. 9.00 – 15.00.
Olivetti fremsender accept på mail, der videresendes til grafical@grafical.dk

PanzerGlass
Vedlæg kvittering

SafeScan/TimeMoto
Hvis et produkt er defekt indenfor garantiperioden, kontakter slutbrugeren selv Safescan for at få verificeret,
at produktet er defekt; Tlf. 0031 793631197 E-mail: support@safescan.com

Texas Instruments
Ved fejl kontakt Texas Instruments direkte på tlf. 38181956

Verbatim
Kontakt Grafical med udførlig fejlbeskrivelse og fakturakopi. Garanti 24 måneders fra slutbrugers fakturadato.

Xerox
Kontakt Xerox direkte på telefon 70 10 72 88 eller 70 22 23 49. Bemærk 3 måneders garanti fra fakturadato.



Er mærket ikke at finde på ovennævnte liste bedes du kontakte vores kundeservice på grafical@grafical.dk.